Zwrot Towaru1. Klient, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni na adres e-mail Sprzedawcy sklep@goldenup.pl lub formie pisemnej na adres korespondencyjny Sprzedawcy: ul. kpt. Stefana Pogonowskiego 90 w Łodzi (90-571 Łódź).
2. Bieg terminu 14 dniowego rozpoczyna się dla Umowy Sprzedaży zawartej na odległość, w wykonaniu której Sprzedawca, wydaje Towar – od objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a przypadku rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłać oświadczenie przed jego upływem lub załączyć je do paczki ze zwracanym Towarem.
3. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
3. Towar zwracany zgodnie z pkt. 1, nie może nosić oznak użytkowania. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że Sprzedawca nie poinformował Klienta o prawie odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, zwracany Towar musi pozostać w stanie niezmienionym.
4. Zgodnie z art. 38 pkt 2 i 3 Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z pózn. zm.) prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do Umów Sprzedaży:
a) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym (Towar notowany), nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy Sprzedaży tj. m.in. złoto inwestycyjne, srebro inwestycyjne, kamienie i inne metale szlachetne;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
5. Zwrot Towaru do Sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrot następuje za pisemnym potwierdzeniem odbioru Towaru przez Sprzedawcę.
6. W sytuacji, gdy Klient odstąpi od Umowy Sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa Sprzedawcy lub na odległość i tym samym zdecyduje się na zwrot Towaru a decyzję poprze pisemną deklaracją, oraz gdy zostaną w całości spełnione postanowienia pkt. 3 i 5, Umowę Sprzedaży uważa się za niebyłą.
7. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży przez Klienta, Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny za Towar w terminie 14 dni przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Procedura reklamacji
1. Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia.
2. W celu wszczęcia reklamacji Klient powinien przesłać na adres Sklepu Internetowego www.goldenup.pl. dobrze zapakowany Towar będący podstawą reklamacji oraz dowód zakupu i pisemny opis reklamacji.
3. Koszty związane z odesłaniem reklamowanego Towaru do Sprzedawcy ponosi Klient. W przypadku uznania reklamacji, koszty odesłania reklamowanego Towaru zostaną Klientowi zwrócone przez Sprzedawcę.
4. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Towar zostanie nieodpłatnie naprawiony albo wymieniony na inny wolny od wad. Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolną od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia jego roszczeń wynikających z wady Towaru.
5. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
6. W przypadku uznania reklamacji przez Sprzedawcę i skutecznego odstąpienia przez Klienta od Umowy Sprzedaży Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny Towaru w terminie 14 dni przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu ceny Towaru, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Spory1. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy GOLDENUP Sp. z o.o. a konsumentem na gruncie realizacji postanowień niniejszego Regulaminu zostają poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
2. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy GOLDENUP sp. z o.o. a Klientem nie będącym konsumentem na gruncie realizacji postanowień niniejszego Regulaminu zostaje poddane sądowi miejscowo właściwemu ze względu na siedzibę GOLDENUP sp. z o.o.